استوديو GameMaker

مقالات رسمي it

استوديو GameMaker

۱۰۷ بازديد


اين ابزار يك استوديوي بازي‌سازي پرتابل ميباشد كه تيم‌اي از ابزارهاي لبريز زرق و برق و پشتيباني گسترده پلتفرم را ارائه مي دهد. اين ابزار يكي‌از ديگر از گروه قابل انعطاف‌افزارهاي بازي‌سازي «سواي نياز به برنامه‌نويسي» ميباشد كه قابليت كشيدن و آزادكردن عنصرها بازي را به شايسته ترين وجه ارائه ميدهد. اين رابط از پروژه MIT Scratch الهام گرفته شده‌است. گسترش دهندگان اپليكيشن با افزودن خصوصيت‌هاي نو، پروژه MIT را تغيير و تحول داده‌اند.

ثبت اپليكيشن در گوگل پلي

اين قابل انعطاف‌افزار به بسط‌دهندگان توسعه يافته خيس قابليت كد نويسي، تايپ كردن كلاس هاي منحصر به فرد و ايمپورت كردن كتابخانه ها را مي‌دهد و به اين ترتيب آزادي بدون نقص در توليد بازي خويش خواهند داشت. گسترش دهندگان همينطور مي‌توانند صحنه ها را پباده سازي نمايند و دنباها را با استعمال از ابزار ديدني طراح صحنه (Scene Designer) اين قابل انعطاف‌افزار پباده سازي نمايند. علاوه بر ويرايشگر جهان يك ابزار ويرايشگر شخصيت نيز موجود هست كه قابليت خلق و خوي شخصيت‌ها و تعريف و تمجيد خلق و خوي و ظواهر براي آنان ارائه مي دهد.
با ابزار Stencyl Basic، شما ميتوانيد بازي‌هاي مكان نما را به طور بدون پول ساخت نمائيد و بازي‌هاي خويش را به سايت‌تان منتقل نماييد. البته براي تكثير بازيها به Google Play، Windows، Mac و iOS مي بايست 199 دلار مبلغ هر ساله را پرداخت فرمائيد. بعضي بازي‌هاي معروف با به كارگيري از اين قابل انعطاف‌افزار تشكيل‌شده‌اند كه از آن گزاره مي‌قدرت به Making Monkeys  و Dangerous Dungeons (PC) وهمچنين Impossible Pixel and Zuki’s Quest (آيفون و آندرويد) اشاره نمود.
3. ايجاد بازي دو بعدي با GameMaker

استوديو GameMaker يك ابزار ساخت بازي براي بسط دهندگان بازي‌هاي تازه ميباشد. همينطور به سازندگان كارشناس بازي ياري مي كند كه بتوانند با به كار گيري از اسكريپت تشكيل‌شده در استوديو، بازي‌هاي ۲ بعدي خيره‌كننده‌اي توليد نمايند. با به كارگيري از اين اپليكيشن، يوزرها ميتوانند برنامه خردسالان‌ها، فونت‌ها و كاراكترهاي شخصيتي را به راحتي و با كمترين سعي توليد نمايند.
بسط‌دهندگان بازي با به كارگيري از اين ابزار مي توانند بازي‌هاي دوبعدي با ظواهر عالي و فيزيكي دو بعدي با كيفيت خوب را به ياري جلوه‌هاي شِيدر برنامه قابل انعطاف‌افزاري و پشتيباني از انجين فيزيكي  Box2D ساخت كنند.
ماژول‌هاي اكسپورت اين استوديو به بازي‌سازان قابليت ايجاد يك بازي، اخلاق يكسري ورژن اجرايي و اكسپورت كردن آن‌ها به پلتفرم‌هاي متعدد از قبيل رايانه، اندرويد، آي‌وي‌اس، و HTML5 براي موبايل موبايل را با فشار دادن يك دكمه ممكن ساخته ميباشد.
GameMaker يك كدام از او‌لين ابزارهاي ايجاد بازي‌هاي رايانه‌اي به حساب مي‌آيد. اين ابزار بين گسترش‌دهندگان مبتدي و تازه كار و فن‌اي بسيار دوست داستني ميباشد و طيف وسيعي از ابزارها را ارائه مي دهد. برخي از شايسته ترين بازي‌ها مانند Murder in Hotel Lisbon (رايانه)، Spelunky (رايانه)  و  Aces of Luftwaffe (آندرويد) بوسيله اين ابزار تشكيل‌شده‌اند.
4. توليد بازي در مرورگر با FlowLab

شما با به كار گيري از Flowlab، ميتوانيد بازي‌هاي پيكان و iOS را مستقيماً در مرورگر خويش بسازيد. اين ابزار توليد بازي آنلاين، براي توسعه و گسترش‌دهندگاني كه علم پيشين در رابطه برنامه نويسي ندارند، بسيار مطلوب ميباشد.  اين قابل انعطاف‌افزار تمام ابزارهاي مايحتاج توسعه و گسترش‌دهنده بازي‌هاي مبتدي و تازه كار را ارائه ميدهد و ازآنجاكه اين موسسه ابزارها به طور آنلاين ارائه مي‌شوند، قابليت اشتراك بازي براي سازندگان بسيار سهل‌خيس ميباشد.
برنامه‌نويسي مبني بر گردش‌فعاليت قابليت و امكان اختصاصي‌به‌شخص «فلولب» ميباشد و به يوزرها زمان رفتار بازي‌هايي با منطق‌هاي پيچيده را عرضه مي نمايد. اين اپليكيشن همينطور ابزارهايي براي رسم و برنامه كودكان داراست كه به يوزرها قابليت خلق و خوي شخصيت‌هاي بازي‌، شخصيت‌هاي كناره‌اي و برنامه خردسالان را ميدهد.

صرفا نكته اين ميباشد كه ورژن بدون پول دارنده منابع محدود (فقط 50 عنصر و 5 سطح) ميباشد. گسترش دهندگان مي توانند حداكثر 3 بازي را توليد نمايند. ورژن رشته‌اي اذن مي دهد تا يوزرها بازي‌هاي نامحدودي را با استعمال از اشيا و سطح ها نامحدود توليد نمايند. همينطور در ورژن فن‌اي قابليت و امكان نشر بازي در آيتونز موجود هست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.