در سالهاي اخير اندرويد (Android)

۷۲ بازديد


در سالهاي اخير اندرويد (Android) به يك كدام از غالب و داراي اعتبار ترين سيستم برهان هاي عالم تبديل شده‌است و در مورد پباده سازي نرم افزار تلفن همراه سخن نخستين را ميزند. كمپاني بزرگي مانند Google با بسط و بروزرساني مدوام سيستم دليل اندرويد، به رقابت با iOS و ويندوز فون در بازار جهاني مي‌پردازد. ما نيز در كمپاني الو نرم افزار (Alo Application)، پروژه هاي خويش را بر طبق برنامه نويسي اندرويد و iOS پباده سازي نموده و بسط ميدهيم به همين استدلال لازم دانستيم به مقوله پباده سازي اپ اندرويد درين نوشته‌ي علمي و پباده سازي نرم افزار iOS در نوشته‌ي علمي بعدي، بپردازيم.

ثبت اپليكيشن در گوگل پلي
سيستم استدلال اندرويد چه مي باشد؟اندرويد يك سيستم استدلال متن گشوده (Open Source) بر شالوده لينوكس ميباشد كه به وسيله مطرح ترين كمپاني فناوري عالم، گوگل تشكيل‌شده و بسط داده ميشود. سيستم برهان اندرويد در ايجاد اكثري از دستگاه هاي ديجيتالي از موبايل يار و ساعت هوشمند تا تلويزيون هاي خانگي به فعاليت رفته ميباشد.
پباده سازي او‌لين تلفن همراه تلفن همراه با برنامه نويسي اندرويداول موبايل كه با برنامه نويسي اندرويد پباده سازي گرديده و به بازار آمد در سال 2008 و به وسيله كمپاني HTC پباده سازي شد و از آن روزگار تاكنون با بروزرساني هاي مدوام از ورژن 1.1 به ورژن 10 درسال 2019 رسيده ميباشد. نكته جذاب در رابطه اسم نسخه هاي متعدد اندرويد اين ميباشد كه تا سال 2018 اين اسامي از برند هاي شكلات و شيريني مانند كيت كت (Kit Kat) و اوريو (Orio) و غيره الهام گرفته مي شدند.
گويش برنامه نويسي اندرويدگويش ايجاد اپ اندرويد C++ ،C ،assembly هستند. اين گويش ها در پلتفرم هاي متفاوت كاربرد دارا هستند و صرفا مخصوص به اندرويد نيستند. به جهت متن گشوده بودن (Open Source) اندرويد، برنامه نويس ها اندرويد قابليت فردي سازي كدها را داشته و به راحتي مي‌توانند تغييرات موردنياز را توليد نمايند.
بسط قابل انعطاف افزارهاي اندرويديلهجه قانوني براي پباده سازي اپ اندرويد، Java و Kotlin مي‌باشد كه شركتهاي برتر ايجاد نرم افزار اضافه از Kotlin براي كدنويسي به كارگيري مي‌نمايند. به اين دليل‌كه لهجه كاتلين از جاوا جديدتر، كاربردي خيس و كوتاه خيس بوده و روند توليد اپ اندرويد سريعتر انجام مي گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.