ارتباطات در وايرفريم نرم افزارضابطه اصلي در رسم وايرفريم

۸۸ بازديد


همان گونه كه در تصوير پايين مشاهده مي‏كنيم، در وايرفريم علاوه بر رسم صفحه ها و قرار دادن دكمه‏ ها، تكست‏ جعبه ‏ها و متن‏ ها، مي‏ توانيم كاركرد دكمه‏ ها، رابطه در بين متغيرها و جابجايي دربين صفحه هاي را نيز با به كارگيري از خطوط و مكان نما‏ هاي قرمز‌رنگ اكران دهيم (اين فعاليت در مرحله كدنويسي كارمان را سهل و آسان‏خيس مي‏نمايد).
ثبت اپليكيشن در گوگل پلي
اكران ارتباطات در وايرفريم نرم افزارضابطه اصلي در رسم وايرفريم اينست كه بيشترين داده ها در آن گنجانده شود (يعني همگي متن‏ ها، اسامي و ليبل‏ ها را تا حد ممكن روشن و معلوم كنيم) تا در فرآيند بعدي بتوانيم با كمترين تغييرات آن را پياده‏سازي كنيم.
 نكات مهم در رسم وايرفريم:نكته۱: رسم سريع و بي آلايش وايرفريمورژن هاي نخستين وايرفريم را خيلي سريع و معمولي ترسيم فرمائيد، تغييرات پيشنهادي صاحبكار را اعمال نمائيد، ايده ‏هاي گوناگون را باز‌بيني نماييد و بتدريج، وايرفريم را كامل شدن و جزئيات بيشتري به آن بيش تر نماييد. پس نسبت به تغيير تحول خطوطي كه در به عبارتي در آغاز رسم كرده‏ايد مقاومت نداشته باشيد. همان طور كه پيش از اين گفتيم، انگيزه اينست كه در انتهاي اين پروسه، نيازها و مراد ‏هاي مشتري/صاحبكار واضح شود.
نكته۲: رسم بي نقص وايرفريمدر رسم وايرفريم نرم افزار ‏ها وسوسه مي‏شويم كه بخش‏ هاي از وايرفريم مثل كاغذ پرداخت را كه شبيه مثال‏ هاي پيشين ميباشند را رسم نكنيم. در مقابل چنين وسوسه ‏هايي ايستادگي فرمائيد و نوع خويش را بصورت بي نقص رسم نمائيد. مطمئنا وقتي كه صرف اين رسم و ارزيابي كردن آن با مشتري مي‏شود، كمتر از دوران و هزينه نتايج از اختلاف لحاظ و تغييرات احتمالي در آينده ميباشد.
نكته ۳: رسم معمولي وايرفريمتلاش نكنيد كه وايرفريم از حيث بصري خوب به لحاظ رسد. در همين راستا، از رنگ هاي متعدد به كار گيري نكنيد. مگر از يك رنگ ديگر (قرمز رنگ) براي هايلايت كردن بخش‏ هاي مختص يا اين كه تثبيت بعضي توضيحات در وايرفريم. رنگ سياه و سپيد، از حواس پرتي و انحراف بخاطر تعيين رنگ و … پيشگيري مي‏نمايد. فراموش نكنيم انگيزه ما از رسم وايرفريم، مشخص و معلوم كردن داده ها، چارچوب و كاركرد نرم افزار ميباشد، خير پباده سازي و جلوه بصري آن. پباده سازي بصري و تعاملي نرم افزار را به فرايند بعدي واگذار ميكنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.