تفاوت نرم افزار‌هاي مستقر با نرم افزار‌هاي زير اينترنت

۷۰ بازديد

بر گرفته از سايت ماز
تفاوت نرم افزار‌هاي مستقر با نرم افزار‌هاي زير اينترنت

يك اپ مستقر، اپليكيشني ميباشد كه به صورت معين براي يك دستگاه گوشي معلوم بسط داده شده‌است و نصب آن فقط روي به عبارتي دستگاه قابليت و امكان‌پذير ميباشد. يوزرها معمولا نرم افزار‌هاي ساكن را از روش مغازه‌هاي قابل انعطاف‌افزاري آنلاين نظير اپ استور اپل يا اين كه مغازه گوگل پلي و ... اخذ مينمايند. در طرف مقابل، يك نرم افزار اينترنت، در واقع يك نرم افزار اينترنتي به حساب مي‌آيد كه از روش هر مرورگري قابل دسترسي ميباشد.
از منظر رابط كاربري امروزه نسبتاً هيچ تفاوتي در ميان نرم افزار‌هاي ساكن و نرم افزار‌هاي زير اينترنت نيست و هر دوي آنان تجهيزات مشابهي را با اختلافات اندكي در دست استفاده كننده قرار مي دهند. فعلا، اكثر وقت ها توسعه و گسترش‌دهندگان نرم افزار‌هاي خويش را هم در ورژن‌هاي گوشي و هم در بستر اينترنت گسترش مي دهند و با اين فعاليت قابليت دسترسي به خدمت‌هاي خويش را تا حد قابليت و امكان ارتقاء ميدهند.

ثبت اپليكيشن در گوگل پلي
با اين وجود، او‌لين اختلاف اين دو تيم از نرم افزار‌ها، به روند توسعه و گسترش‌ي آنان مربوط مي‌گردد. هر پلتفرم گوشي از لهجه برنامه‌نويسي مختلفي استعمال ميكند. به عنوان مثال، آي‌اواس از Objective-C منفعت ميگيرد؛ در حالي كه اندرويد از جاوا و ويندوز تلفن همراه از سي‌پلاس‌پلاس استعمال مي نمايد. در طرف مقابل نرم افزار‌هاي اينترنت از گويش‌هاي ديگري نظير جاوا اسكريپت، HTML5، CSS3 يا اين كه ديگر چارچوب‌هاي (كادر‌ورك) قابل انعطاف‌افزاري اينترنت منفعت ميگيرند. علاوه بر اين، هر پلتفرم گوشي، كيت بسط‌ي افزاري (SDK)، ابزارهاي بسط و ديگر موادتشكيل دهنده رابط كاربري مخصوص خويش را در دست توسعه و گسترش‌دهندگان قرار ميدهد. گسترش‌دهندگان با فايده‌گيري از اين شركت‌ي ابزارها به راحتي مي توانند نرم افزار ساكن خويش را براي آن پلتفرم گوشي گسترش دهند. در طرف مقابل، هيچ استانداردسازي مشخصي براي نرم افزار‌هاي اينترنت نيست و توسعه و گسترش‌دهندگان محدود به به كار گيري از چارچوب‌ها يا اين كه ابزارهاي بسط‌ي خاصي نيستند.

انتشار اپليكيشن در گوگل پلي
اينترنت نرم افزار پيش رونده چه چيزي است؟اينترنت‌نرم افزار‌هاي پيش رونده (Progressive Web Apps) يا اين كه به اختصار PWA مي توانند تحول وسيع بعدي در منطقهي نرم افزار‌هاي تلفن همراه محسوب شوند. اين فناوري كه در آغاز در سال ۲۰۱۵ و به وسيله گوگل معرفي شد، به علت آسودگي نسبي توسعه و گسترش و در چنگ قرار دادن يك تجربه‌ي كاربري آني براي يوزرها توجهات متعددي را به خويش جلب نموده است.
اينترنت نرم افزار‌هاي پيش رونده از جديدترين فناوري‌ها در ادغام نرم افزار‌هاي گوشي و اينترنت‌تارنما‌ها منفعت ميگيرند. يك اينترنت نرم افزار پيش رونده در واقع اينترنت‌سايتي ميباشد كه از فناوري‌هاي امروزي اينترنت استعمال مي‌نمايد؛ البته ظواهر و كاركرد آن همانند يك نرم افزار عادي ميباشد. پيشرفت‌هاي اخير در مرورگرها، خدمت وركرها، كش‌ها و رابط‌هاي برنامه‌نويسي قابل انعطاف‌افزار (API)، توسعه و گسترش‌دهندگان اينترنت را كاركشته كرده تا اينترنت نرم افزار‌هايي با امكان اضافه كردن به كاغذ‌ي خانگي سيستم‌استدلال با قابليت و امكان ارسال اعلان از سمت سرور (Push Notifications) و حتي كارايي آفلاين بسط دهند.
اينترنت نرم افزار‌هاي پيش رونده در مقايسه با نرم افزار‌هاي مستقر مو جود در مغازه‌هاي قابل انعطاف‌افزاري از مزيت اكوسيستم گسترده‌خيس اينترنت و افزونه‌ها و آسودگي نسبي توسعه و گسترش و مراقبت اينترنت‌وبسايت‌ها برخوردار مي‌باشند. در‌حالتي كه از پاراگراف توسعه و گسترش‌دهندگان اينترنت‌وب سايت و نرم افزار محسوب ‌گرديد، صد رد صد مي دانيد كه توليد يك اينترنت‌وب سايت با صرف عصر كمتري قابل اجرا ميباشد و نيازي به مراقبت امكان پس‌سازشِ (backwards-compatibility) رابط‌هاي برنامه‌نويسي نيست؛ چون برخلاف چندپارگي ورژن‌هاي نرم افزار‌هاي ساكن، تمام يوزرها ورژن‌‌اي يكسان از كد اينترنت‌وبسايت را اجرا مي نمايند.
چه نيازي به وجود اينترنت نرم افزار‌هاي پيش رونده موجود هست؟حاصل يك تحقيق نشان مي دهد كه يوزرها عادي نسبتاً ۸۰ درصد از عصر خويش را صرف به كارگيري از صرفا ۳ نرم افزار مي كنند. مثلا، اكثر اشخاص معمولا از يك نرم افزار پيام‌رسان (تلگرام يا اين كه واتساپ)، يك مرورگر (كروم) و يك نرم افزار كانال‌هاي اجتماعي (اينستاگرام، فيسبوك يا اين كه توييتر) بيش از ساير اپ‌ها به كار گيري ميكنند. ديگر نرم افزار‌ها نيز اكثر وقت ها بلااستفاده باقي مي مانند و فقط خاطر‌ي رم و ياد‌ي داخلي موبايل را بي‌جهت مصرف و اشغال مينمايند. علاوه بر اين، هزينه‌ي توسعه و گسترش‌ي يك نرم افزار در مقايسه با ايجاد يك اينترنت‌تارنما براي ارائه‌ي به عبارتي خدمت، معمولا ۱۰ برابر اضافه ميباشد. همينطور، چنانچه كه گسترش‌دهنده قصد گسترش و مراقبت بيس كد (مقر كد) منقطع براي پلتفرم‌هاي متفاوت نظير اندرويد، آي‌اواس و اينترنت را داشته باشد، اين هزينه‌ها بيش تر از پيش ارتقاء خواهد يافت.
همينطور، به كارگيري از نرم افزار‌هاي ساكن تلفن همراه، تجربه‌اي آني براي يوزرها به يار ندارد. يك استفاده كننده براي به كارگيري از نرم افزار ساكن دلخواه خويش، در بالا بايستي به جستجوي آن در دكان نرم افزار بپردازد، آن را دانلود، نصب و در غايت اجرا نمايد. عصر‌بر بودن اين روند موجب ميشود كه بعضا يوزرها در نصفه‌هاي رويه از نه نصب اين نرم افزار‌ها بگذرند. در طرف مقابل، زماني كه استفاده كننده با يك اينترنت نرم افزار پيش رونده مواجه مي‌گردد، قادر است فارغ از طي كردن فرايند غيرضروري دانلود و نصب و فقط با مراجعه به يك آدرس اينترنت فورا استعمال از آن را ابتدا نمايد.

راياپارس تلفيق دانش و استراتژي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.